Kim jest broker i jaką pracę wykonuje?

giełda

Co kryje się pod nazwą brokera? Mianem tym określa się osobę zajmującą się konkretnymi działaniami na korzyść zleceniodawcy. Z jego usług korzystają zarówno osoby fizyczne, jak i organizacje. Jeśli komuś jest bliski temat inwestowania w aktywa giełdowe, to z pewnością nie raz słyszał o brokerach, których można spotkać w domach maklerskich.

Czym zajmuje się tak naprawdę broker?

Zadaniem brokera jest przede wszystkim prowadzenie takich działań, dzięki którym jego klient osiągnie oczekiwane korzyści. Możemy spotkać ich w sektorze ubezpieczeniowym, gdzie występują w roli pośredników i doradców klientów. Wówczas ich zadaniem jest pozyskanie jak najlepszych warunków polis, zmniejszenie wysokości składek, udzielenie pomocy w wyniku poniesienia szkód czy też załatwianie w imieniu klienta formalności związanych z zawieraniem umów. Są również brokerzy domen internetowych, którzy specjalizują się we wzmacnianiu pozycji danej firmy w Sieci. Zajmują się oni doradztwem odnośnie wyboru nazwy i domeny oraz negocjowaniem ich cen.

Czym zajmuje się z kolei broker giełdowy?

Broker kojarzony jest przede wszystkim z osobą pracującą w domu maklerskim, czyli powiązaną z giełdą. Brokerzy agencyjni zajmują się dokonywaniem zakupów i sprzedażą walorów pieniężnych na rzecz swoich zleceniodawców w taki sposób, aby mogli oni czerpać z tych działań jak największe profity. Klienci decydują się na korzystanie z ich usług, mając na celu pomnożenie swojego kapitału poprzez grę na giełdzie czy też dzięki postawieniu na opcje binarne. Brokerzy z kolei mogą liczyć na prowizje od dokonywanych transakcji.

Dobry broker giełdowy posiada wysokie zdolności analityczne i strategiczne, dzięki czemu jest w stanie przewidzieć zmiany i móc na nie zawczasu zareagować. Są także brokerzy, którzy nie działają dla jakikolwiek instytucji i nazywa się ich dealerami. Wysokość ich zarobków zależna jest od powodzenia dokonanej inwestycji.

Podsumowanie

Broker to osoba posiadająca cenną wiedzę i doświadczenie, a co najważniejsze, zawsze stoi on po stronie swojego klienta. Dzięki temu jest w stanie rozpoznać potencjalne zagrożenie i wie, w co i kiedy warto zainwestować, aby uzyskać jak największe korzyści.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s